Egészséges iskolakezdés - 3 vitamin és ásványi anyag, amire minden lurkónak szüksége van

Az iskolakezdéshez nemcsak tankönyvekkel és néhány adag jó tanáccsal kell ellátni a gyereket, hanem a megfelelő mennyiségű vitaminnal és ásványi anyaggal is. Így a nyári lustálkodás után a lurkók könnyebben fognak tudni koncentrálni a tananyagra, megkapják a kellő energialöketet és persze a fejlődésük is remek ütemben fog haladni. Mutatjuk, melyik a 3 legfontosabb vitamin és ásványi anyag, amit érdemes pluszban biztosítanod a kicsik számára!

A csontok sztárja: kalcium

Miért fontos?

Szüleinkhez hasonlóan mi sem ismételhetjük el elég sokszor otthon a lurkóinknak, hogy fogyasszanak elég tejterméket, ugyanis a benne lévő kalciumra szükség van a csontjaik megfelelő növekedéséhez és fejlődéséhez.

Mennyit ajánlanak belőle a szakemberek?

A kalcium 99 százalékban az emberi csontozatban és a fogakban található, a maradék pedig a vérünkben kering. Naponta nemtől és kortól függően 800-1300 milligramm kalcium bevitelét javasolják a szakemberek.

Hogyan biztosíthatod a gyerkőc számára?

Ha kalciumban gazdag ételt szeretnél készíteni, akkor adj egy tál (30 gramm) teljes értékű gabona hozzáadásával készült, vitaminokkal és ásványi anyagokkal dúsított gabonapelyhet reggelire, ami 125 milliliter tejjel fogyasztva már a napi ajánlott kalciumbevitel 37 százalékát is biztosíthatja. A lurkók fogyaszthatnak mellé egy banánt is, ami plusz 18 százalék, vagy a pelyheket elkeverhetik egy pohár (150g) natúr joghurtban is, ami a napi javasolt kalciummennyiség 23%-át tartalmazza.

Napkirály: D-vitamin

Miért fontos?

A gyermekek csontjainak megfelelő növekedéséhez és fejlődéséhez a kalcium mellett szükség van még D-vitaminra is. Szervezetünk csonttömegének fejlődése ugyanis gyermekkorban és serdülőkorban a legintenzívebb, ezért kiemelten fontos a D-vitamin és a kalcium megfelelő mennyiségű és együttes bevitele.

Mennyit ajánlanak belőle a szakemberek?

A D-vitamin legnagyobb mennyiségben a bőrben a napsütés hatására keletkezik, élelmiszerekből pedig naponta 5 mikrogramm bevitelét javasolják a szakemberek.

Hogyan biztosíthatod a gyerkőc számára?

Élelmiszerből pl. 2,5 deciliter tej is fedezi a napi javasolt bevitel 13 százalékát, de a tojás is nagyon jó forrása lehet: utóbbi majdnem a javasolt mennyiség dupláját is biztosíthatja a kicsik számára.

Fotó: shilohphotography.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!